fbpx
Bevidst Kropstræning - Online
beritgamst.dk

Om Bevidst Kropstræning
Bevidst Kropstræning er en træningsform hvor vi altid tager udgangspunk i vores S-formede rygsøjle, og med hensyntagen til den holdning der er naturlig for os mennesker. Træningen er bygget op sådan at alle, uanset højde, drøjde og kondition, kan have stor gavn og glæde af at være med. Det vil sige, at når vi træner for eksempel mavemuskler, er det altid på en måde der er skånsom for nakken, som ellers nemt kan blive irriteret ved forkerte bevægelser. Og når vi træner ryg og ben, er det med stor opmærksomhed på holdningen i de enkelte øvelser, så vi passer godt på lænden.
En træningssession er sammensat af et opvarmningsprogram, styrketrænende øvelser og afspænding. Opvarmningen kan blandt andet bestå af øvelser for fødderne, nakken og skuldrene. Under den styrketrænende del kommer vi omkring lår, baller, hofter, skuldre, ryg og mave. Afslutningsvis er der afspænding af hele kroppen.

I hverdagen er vores bevægelsesmønster ret begrænset, og mange af de bevægelser som er naturlige for vores krop, laver vi ganske sjældent. Vores muskler og led er skabt til at være i bevægelse, og er der områder i kroppen der sjældent bliver brugt, kan det give spændinger og nedsat bevægelighed, med smerter og ømhed til følge. Derfor er målet med Bevidst Kropstræning, at vi kommer omkring hele kroppen under en træningssession. At vi blandt andet får bevæget skulderleddet i så mange forskellige retninger som muligt, laver smidigheds –og styrkeøvelser for lænden, får skabt cirkulation i benene og afspændt nakken. På den måde kan vi forebygge rigtig mange af de skavanker der nemt opstår i en travl hverdag.

Navnet Bevidst Kropstræning er valgt, fordi det giver så meget mere effekt, når vi er bevidste og nærværende i de enkelte øvelser og bevægelser under en træning. Når vi har fokus på at spænde – eller afspænde – lige præcis det helt rigtige sted, så vil vi opleve at effekten er så meget større.
Bevidst Kropstræning er en træningsform hvor vi altid tager udgangspunk i vores S-formede rygsøjle, og med hensyntagen til den holdning der er naturlig for os mennesker. Træningen er bygget op sådan at alle, uanset højde, drøjde og kondition, kan have stor gavn og glæde af at være med. Det vil sige, at når vi træner for eksempel mavemuskler, er det altid på en måde der er skånsom for nakken, som ellers nemt kan blive irriteret ved forkerte bevægelser. Og når vi træner ryg og ben, er det med stor opmærksomhed på holdningen i de enkelte øvelser, så vi passer godt på lænden.
En træningssession er sammensat af et opvarmningsprogram, styrketrænende øvelser og afspænding, Opvarmningen kan blandt andet bestå af øvelser for fødderne, nakken og skuldrene. Under den styrketrænende del kommer vi omkring lår, baller, hofter, skuldre, ryg og mave. Afslutningsvis er der afspænding af hele kroppen.

I hverdagen er vores bevægelsesmønster ret begrænset, og mange af de bevægelser som er naturlige for vores krop, laver vi ganske sjældent. Vores muskler og led er skabt til at være i bevægelse, og er der områder i kroppen der sjældent bliver brugt, kan det give spændinger og nedsat bevægelighed, med smerter og ømhed til følge. Derfor er målet med Bevidst Kropstræning, at vi kommer omkring hele kroppen under en træningssession. At vi blandt andet får bevæget skulderleddet i så mange forskellige retninger som muligt, laver smidigheds –og styrkeøvelser for lænden, får skabt cirkulation i benene og afspændt nakken. På den måde kan vi forebygge rigtig mange af de skavanker der nemt opstår i en travl hverdag.

Navnet Bevidst Kropstræning er valgt, fordi det giver så meget mere effekt, når vi er bevidste og nærværende i de enkelte øvelser og bevægelser under en træning. Når vi har fokus på at spænde – eller afspænde – lige præcis det helt rigtige sted, så vil vi opleve at effekten er så meget større.